Stranice

3. 2. 2013.

Zašto kažeš marketing, a misliš na reklame?


Jao ne!
 Sedim, jedem tople sendviče i hoću da odgledam neki krimi-akcioni film na TV-u. Jao ne! Opet reklame za pelene, uloške, Grand kafu i set reklama za mobilne operatere. Iako je film više za mušku populaciju. 
A koja im je najava? Piše na ekranu: ''Marketing'' !
Pa dobro dokle više?! Pomislim: ''Zašto kažeš marketing, a misliš na reklame?!''

Koren ove zabune leži u slaboj edukaciji ljudi koji danas rade u ''marketing sektorima'' kako televizijskih stanica, tako i ljudi koji rade u marketing sektorima preduzeća.
Zato i kad nekom laiku kažeš na primer: ''Studiram marketing.'' , on potvrdi i klimne glavom izgovarajući : ''Aha, ono rekame i tako to...''

Da krenemo od definicija!


Definicija marketinga:

''Marketing je organizaciona funkcija i set procesa za kreiranje, komuniciranje i isporučivanje vrednosti potrošačima i upravljanje odnosima sa potrošačima na načine koji su korisni za organizaciju.'' 
(AMA-American Marketing Association)

Dakle da bi isporučili vrenost potrošačima (ne da bi im uvalili proizvod ili uslugu), marketing između ostalog koristi i marketing mix koji se sastoji bazično od : proizovda, cene, distribucije i promocije, kao i od servisa potrošača.

Definicija advertajzinga ili još bolje – privredne propagande:

''Privredna propaganda je promociona aktivnost i predstavlja svaki oblik nelične, plaćene prezentacije i promocije ideja, proizvoda i usluga putem masovne komunikacije sa ciljem da prenese informacije, razvije sklonosti i podstakne na akciju u korist proizvoda i usluga organizacije.''

Odavde se vidi da je su aktivnosti privredne propagande ustvari deo promocije, koja je samo deo marketinga. Televizijske reklame su samo jedan oblik privredne propagande ili advertajzinga.

Opet i taj advertajzing se ne odnosi samo na TVreklame, već i na flajere, bilborde, postere, vizit karte, banere na netu, oglase na netu u novinama, časopisima, magazinima i još hiljadu načina koji ispunjavaju gorenavedeni cilj.


Radim u ''marketing sektoru'' !


Najava na Pinku
Zato kad vam neko kaže da radi u sektoru marketinga, protumačite to da verovatno radi kao prodavac ili neko ko prodaje i kupuje oglasni prostor, ili radi promocije itd. Zato su kod nas i češće advertising agencije, koje sebe samo nazivaju marketing agencijama. Ali baš ih briga – i onako na ovim prostorima gazde firmi traže samo da se čuje za njih, a ne da im se odradi cela marketing strategija. 

Suštinski marketing sektore karakteriše i jak top menadžment koji se bavi osmišljavanjem, implementacijom i razvojem mislije, vizije i strategija različitih elemenata marketing mixa.


Molba televizijskim stanicama

Reklamni Blok

Zato, molim vas da, kad već čekam da odgledam taj film i ako baš morate tad u sred filma da mi pustite ''marketing'', molim vas puštajte i najavite ''Blok reklama'', ''Reklamni blok'', ''Propagandni program'', ''EPP'', ''Advertajzing- Adverising-Advertisement'' ili nešto drugo.
2leep.com

Нема коментара:

Постави коментар