Stranice

23. 1. 2013.

Kako se rađaju reklame?


Razumete se u reklame? Znate sve  one najbolje i najsmešnije? A da li ste se zapitali kako se rađaju reklame i koja priča i koji ljudi stoje iza nje?
Evo jedne priče o tome kako se pravi reklama.

Uzeću za primer nekog budžovana Miće, koji drži lanac ćevabdžinica ‘’Deset upola s’ lukom’’!
(glup primer – znam, ali eto, čisto da se dočara situcaija)



Jednog dana u agenciju ti svrne klijent. Kaže: ‘’Meni treba reklama!’’ 
Ok, treba mu reklama, ali kakva? 
Klijent: ‘’Pa efektivna care!’’ – reče klijent Mićo!

U boj, krenite junaci svi!


Tad ljudi iz agencije krenu sa raznim analizama, kako bi dobili jasniju sliku o tržištu, njegovoj sadašnjoj i budućoj slici i sagledali ciljeve koji se žele postići reklamom.

Razmatra se problem, angažuju copy-writeri, smišlja se poruka, kako tu poruku da pošaljemo pravim ljudima (ciljnoj publici)? I na kraju se npr. odluče za TV reklamu. (ovo i nije najbolji izbor u doba recesije,a ni za ovo preduzeće, ali ok – čisto zamislite da se ima para).

Pa kako se rađaju reklame za na televizor?


Najverovatniji scenario za proces izrade reklame ove velike komapanije ‘’Deset upola s’ slukom’’ bi bio sledeći:

1.  Ideja je početni korak na putovanju od 1000 milja, nastao na osnovu prethpdnih analiza. Ko pravi taj korak? Odgovor je: lude glave agencijskih kreativaca na osnovu brainstorminga (ili neke neobavezne blejaže, jedući ćevape) i na osnovu te ideje se prave skice i skripte za buduću reklamu.

2. To čudo od ideje se zatim predstavlja menadžmentu agencije i prave se određene sugestije i dopune. (Ili im kažu: ‘’Pa ljudi, vi niste normalni! Šta je bre ovo!?’’) Ali poći ćemo od toga da im se ideje svidela :)

Mićo lupa šamare
3.  Tako poboljšana ideja se zatim predstavlja Njegovom Kraljevskom Visočanstvu – Klijentu Mići! Tada Kralj Mićo presuđuje: ‘’Sviđa mi se ovo, baš je genijalna ideja, prste da poližeš!’’ ili ‘’Gonite se u 3 lepe i vi i vaša reklama!’’ Opet uzimamo bolju opciju, dakle – klijent je oduševljen i odobrava ideju.

4. Zatim na scenu dolaze kompjuteraši (ETF- ovci) i prave digitalnu verziju ideje, koja se opet ‘’melje’’ u okviru agencije. Ta – na- na- naaa!

5.  Opet zovemo NJKV Klijenta i pokazujemo mu ovu digitalnu projekciju reklama i opet se slušaju njegove sugestije.

6. Nazad u kancelariju! Ljudi iz agencije zatim ulaze dublje u izradu reklame, jer sad valja napraviti i rukom crtanu priču reklame, opisati scene, opisati kakve glumce i statiste smo zamislili u istoj i napisati scenario. Au koliko posla, a ni do pola nismo stigli!

7. Ajmo sad na kasting! Treba naći odgovarajuće glumce za uloge u reklami, napraviti scenografiju, odabrati lokaciju za snimanje, sašiti kostime, odrediti jačinu svetla i tona.

8.  Počinjemo sa probama i uvežbavanjem, gde se opet predlažu nove modifikacije i početna ideja opet raste! A kompjuteraši (oni ETF-ovci) sada već prave grafiku i predlažu određene efekte.

Hoće li ovo ikad doći kraju?!


9. Snimanje je najduži i najdosadniji proces! Hiljadu puta svaku scenu snimaj! Pa ovaj pogreši tekst ili ga zaboravi, ovom drugom se ide u WC, ovaj treći se nije dobro namestio! A i kad se snimi dobar kadar, nema veze, snimi još par puta – da se ima!

Snimanje reklame10.  Ok, snimili smo ceo materijal, aj sad na masterovanje u studio! Seci, krpi, zalepi, pusti! Po 100 puta! (Ej, tebra – svrati do Miće i uzmi nam 2 porcije!)

11.  Aj sad opet u agenciju da im pokažemo ‘’skicu’’ i da nam procene efekte skoro gotove reklame! Joj, samo da nam ne traže neke izmene! (Sigurno će ih biti – džaba se nadate!)

12.  Opet idemo  na prijem kod NJKV Klijenta i očekujemo njegovo mišljnje. Ok...ok...ovo mi je dosta dobro! A ovo, može li malo više da se vidi logo i ćevapi da budu sočniji? Ne?
Ok, ma dobro je i ovako – sviđa mi se! (Toooooo!)

Fokus grupo i Bogu si teška!


13.  Ej, aj okupite neku fokus grupu, pa da vidimo šta oni misle i kako reaguju. Psiholog ih okupi.(prikazuje im se reklama). Ok, koje su vaše impresije (čisto da stavim neku dugačku reč, da delujem kao stručnjak)? Sad oni tu svašta navode i uvek će se naći neki koji će da pametuje i filozofira. Mi ga saslušamo i kao: Da, da ,da – mhm, dobro! A vi ostali šta mislite? (ostalima krče creva i cure bale – mogli bi po koji ćevap da smažu)

14.  Saslušali smo fokus grupu, poslušali i procenili njihova mišljenja i sad opet zovemo NJKV Klijenta da vidi (skoro) konačnu verziju. Opet mu se svidela (jer smo genijalni)!

15.  Sada ćemo testirati reklamu na tržištu, da vidimo jesmo li stvarno tako genijalni.

stavovi po pitanju reklame

16.  Idemo na opipavanje pulsa potrošača – anketiramo ljude i saznjemo njihove stavove po pitanju reklame. Kada uopšte gledaju TV i koje kanale preferiraju? Da li odmah prebacuju kanal, čim vide onu gadnu najavu – marketing?  Kako su je percipirali? Da li su je uopšte primetili? Da li se sećaju poruke koju reklama nosi? Da li im je ušla u mozak i srce ili samo pravi mučninu u želucu? I nakon toga evaluiramo rezultate.

‘’Rodio se sin - mali gospodin’’


17.  Kad, gde, koliko? Polako zakupljujemo termine na pažljivo odabranim kanalima u pažljivo odabranim terminima i biramo učestalost preikazivanja. Naravno sve ovo košta ‘’boga-oca’’!

18.  Opaaa! Vidi – naša reklama je na TV-u! Super je to, ali treba pratiti njeno prikazivanje i rekacije ciljnog tržišta!

19.  Sada NJKV Mićo, gleda i prati svoj obim prodaje! Jel se ‘’dig’o’’! (Mislim na prodaju)

20.  Koliko će još reklama da živi na malim ekranima opet zavisi od praćenja prodaje i drugih parametara! Ako je NJKV zadovoljno – živeće duže, ako nije – bolje da brišemo iz ovog posla!

Ako je nema na Reklamijadi - ko da nije ni postojala!


21. Ako je reklama toliko dobra i zanimljiva, završiće na Reklamijadi, a ako je savršena – dobiće ovacije publike!

2leep.com

Нема коментара:

Постави коментар