Stranice

18. 1. 2013.

Siguran put do lošeg marketinga


Pre neki dan sam na internetu naišao na odličnu prezentaciju sa  ''savetima'' za siguran put do lošeg marketinga! Prezentacija mi se svidela pa sam rešio da  ''savete''  podelim sa vama.

Prvo se zapitajte da li je vaš marketing ostao na nivou devedesetih.
Ako jeste, onda sigurno gubite novac i već ste na dobrom putu do lošeg marketinga.


Nasumično zovite ljude i predložite im da kupuju vaše proizvode!

Bilo bi najbolje da ih zovete za vreme ručka ili kad god oni to najmanje očekuju. Takođe, kad ih već zovete, ukoliko ne znate da im pravilno  izgovorite ime (npr. Damijan (sa i i sa j)), samo  izmislite neko (npr. Dejan, Damir) i izgovorite ga kao da ste sigurni da se osoba tako zove.

Šaljite promo - mailove ljudima koji nikada nisu čuli za vas ili vaš posao. (i predložite im da kupe vaše proizvode ili usluge)

Preporučuje se da, ukoliko mislite da vam treba još različitih kontakata, razmislite o iznajmljivanju ili kupovini dodatnih kontakt listi.
Budite uporni i kontaktirajte ih što češće i ne zaboravite da im stalno nudite da kupe vaš proizvod ili uslugu.

Ne investrirajte u nove tehnologije, razna čuda i društvene mreže!

Umesto toga, personalizujte vaše mailove  najkreativnijim uvodima poput: ''Dragi gospodine / gospođo'' , ''Poštovani potrošači'' , ''Ćao prijatelju'', ''Pozdrav, prike moj'' ; i pošaljite mail na sve adrese koje imate u kontaktima, sa istom marketing porukom (koja naravno sadrži predlog da kupuju vaše proizvode i usluge).
I da – pošaljite taj mail već postojećim potrošačima/klijentima. Čisto radi dobrog CRM-a.

Ne trošite vreme na gramatiku i pravopis!

Vreme je novac, zato ga ne trošite bespotrebno na gramatiku i pravopis! Umesto toga možete da: trpate što više ključnih reči na vašu web-prezentaciju, da zakupite i napravite najskuplji štand na sajmu, šaljete još direktnih mailova (koji naravno sadrže predlog da kupuju vaše proizvode i usluge) i naravno, ako još uvek imate slobodnog vremena, možete probati i sa kampanjom ''od vrata – do vrata'' (i da tako ubedite ljude da kupuju vaše proizvode i usluge). Svakako, flajeri su iz raja izašli i postavite vaše ljude po ulici da ih dele prolaznicima, jer, znate – kad dođu kući, sigurno će pročitati flajer!

Plasirajte bilo kakvu priču, za koju smatrate da će ubediti ljude da kupe baš vaš proizvod. (iako možda priča nije sasvim istinita)

Dakle, nahvalite vaš proizvod u toj meri da vašu kompaniju i vaše proizvode ti potencijalni potrošači posmatraju kao rešenje za sve svetske probleme.
Takođe, pokušajte sa pričom o ekskluzivitetu i neka potrošači znaju da vam je ostalo još šatro malo proizvoda na zalihama.
Popunite ponudu i proizvodima kojih trenutno nema, ali čisto da vam flajer bude pun teksta, da bi ih impresionirali.

Mislite o sebi kao o marketing heroju među običnim smrtnicima.

Važno je imati veoma visoko mišljenje o sebi, jer znate kako kažu: '' Ko sebe ne ceni dovoljno, neće ga ceniti ni drugi''. A i uostalom, šta su to pa drugi postigli više u marketingu od vas?!

Ne slušajte vaše potošače/klijente, eksperte, kolege!

Vi se bolje razumete i više znate od njih. Šta zna potrošač šta želi, pa vi ste stručnjak za marketing, a ne oni! A i te mlađe kolege – pa vi ste se bavili marketingom dok su se oni igrali u pesku!

Potrudite se da svi znaju i upamte da je vaše preduzeće najbolje!

Za ovo iskoristite društvene mreže i na njima podsećajte svakog dana (ujutru, popodne i uveče) vaše fanove/pratioce kako je vaše preduzeće najbolje na svetu!
Poželjno je da ih npr. na facebook-u tagujete na skoro svakoj fotografiji.

ŠTA NIKAKO NE BI TREBALO DA RADITE?

1. Da pratite stopu prinosa na investicije (ili da pratite bilo koji analitički pokazatelj).
2. Da napravite segmentaciju vaših baza podataka.
3. Da pratite stručne seminare i novosti iz sveta menadžmenta i marketinga.
4. Da smišljate nove ideje i razvijate preduzetnički duh.
5. Da za svaku promo aktivnost razvijete strategiju.
6. Da razvijate kvalitetan servis potrošača.

ŠTA BI SVAKAKO TREBALO DA RADITE?

1. Koristite dosta stručnih marketing izraza.
2. Postavljajte on-line iskačuće reklame.
3. Povećajte učestalost vaših TV reklama.
4. Reklamirajte se i promovišite gde god stignete.
5. Iskulirajte  zahteve i žalbe nezadovoljnih potrošača.
6. Zaboravite na istraživanje tržišta.

Ovo je samo par saveta kako biti najbolji u lošem marketingu. Ukoliko i vi imate neki savet, slobodno ga ''zalepite'' na komentar!

Pozdrav, do čitanja!
Damijan
2leep.com

Нема коментара:

Постави коментар