
Pre
neki dan sam na internetu naišao na odličnu prezentaciju sa ''savetima'' za siguran put do lošeg
marketinga! Prezentacija mi se svidela pa sam rešio da ''savete'' podelim sa vama.
Prvo se zapitajte da li je vaš
marketing ostao na nivou devedesetih.
Ako
jeste, onda sigurno gubite novac i već ste na dobrom putu do lošeg marketinga.
Nasumično zovite ljude i predložite im da kupuju vaše proizvode!
Bilo
bi najbolje da ih zovete za vreme ručka ili kad god oni to najmanje očekuju.
Takođe, kad ih već zovete, ukoliko ne znate da im pravilno izgovorite ime (npr.
Damijan (sa i i sa j)), samo izmislite
neko (npr. Dejan, Damir) i izgovorite ga kao da ste sigurni da se osoba tako
zove.

Preporučuje se da, ukoliko mislite da vam treba
još različitih kontakata, razmislite o iznajmljivanju ili kupovini dodatnih
kontakt listi.
Budite uporni i kontaktirajte ih što češće i ne
zaboravite da im stalno nudite da kupe vaš proizvod ili uslugu.
Ne
investrirajte u nove tehnologije, razna čuda i društvene mreže!
Umesto toga, personalizujte vaše mailove najkreativnijim uvodima poput: ''Dragi gospodine
/ gospođo'' , ''Poštovani potrošači'' , ''Ćao prijatelju'', ''Pozdrav, prike
moj'' ; i pošaljite mail na sve adrese koje imate u kontaktima, sa istom marketing porukom (koja
naravno sadrži predlog da kupuju vaše proizvode i usluge).
I da – pošaljite taj mail već postojećim
potrošačima/klijentima. Čisto radi dobrog CRM-a.
Ne
trošite vreme na gramatiku i pravopis!
Vreme je novac, zato ga ne trošite bespotrebno
na gramatiku i pravopis! Umesto toga možete da: trpate što više ključnih reči
na vašu web-prezentaciju, da zakupite i napravite najskuplji štand na sajmu,
šaljete još direktnih mailova (koji naravno sadrže predlog da kupuju vaše
proizvode i usluge) i naravno, ako još uvek imate slobodnog vremena, možete
probati i sa kampanjom ''od vrata – do vrata'' (i da tako ubedite ljude da
kupuju vaše proizvode i usluge). Svakako, flajeri su iz raja izašli i postavite
vaše ljude po ulici da ih dele prolaznicima, jer, znate – kad dođu kući, sigurno
će pročitati flajer!
Plasirajte
bilo kakvu priču, za koju smatrate da će ubediti ljude da kupe baš vaš
proizvod. (iako
možda priča nije sasvim istinita)
Dakle, nahvalite vaš proizvod u toj meri da
vašu kompaniju i vaše proizvode ti potencijalni potrošači posmatraju kao
rešenje za sve svetske probleme.
Takođe, pokušajte sa pričom o ekskluzivitetu i neka
potrošači znaju da vam je ostalo još šatro malo proizvoda na zalihama.
Popunite ponudu i proizvodima kojih trenutno
nema, ali čisto da vam flajer bude pun teksta, da bi ih impresionirali.
Mislite
o sebi kao o marketing heroju među običnim smrtnicima.
Važno je imati veoma visoko mišljenje o sebi, jer
znate kako kažu: '' Ko sebe ne ceni dovoljno, neće ga ceniti ni drugi''. A i
uostalom, šta su to pa drugi postigli više u marketingu od vas?!
Ne
slušajte vaše potošače/klijente, eksperte, kolege!
Vi se bolje razumete i više znate od njih. Šta
zna potrošač šta želi, pa vi ste stručnjak za marketing, a ne oni! A i te mlađe
kolege – pa vi ste se bavili marketingom dok su se oni igrali u pesku!
Potrudite
se da svi znaju i upamte da je vaše preduzeće najbolje!
Za ovo iskoristite društvene mreže i na njima
podsećajte svakog dana (ujutru, popodne i uveče) vaše fanove/pratioce kako je
vaše preduzeće najbolje na svetu!
Poželjno je da ih npr. na facebook-u tagujete
na skoro svakoj fotografiji.
ŠTA NIKAKO NE BI TREBALO DA RADITE?
1. Da pratite stopu prinosa na investicije (ili
da pratite bilo koji analitički pokazatelj).
2. Da napravite segmentaciju vaših baza
podataka.
3. Da pratite stručne seminare i novosti iz
sveta menadžmenta i marketinga.
4. Da smišljate nove ideje i razvijate
preduzetnički duh.
5. Da za svaku promo aktivnost razvijete
strategiju.
6. Da razvijate kvalitetan servis potrošača.
ŠTA BI SVAKAKO TREBALO DA RADITE?
1. Koristite dosta stručnih marketing izraza.
2. Postavljajte on-line iskačuće reklame.
3. Povećajte učestalost vaših TV reklama.
4. Reklamirajte se i promovišite gde god
stignete.
5. Iskulirajte zahteve i žalbe nezadovoljnih potrošača.
6. Zaboravite na istraživanje tržišta.
Ovo je samo par saveta kako biti najbolji u
lošem marketingu. Ukoliko i vi imate neki savet, slobodno ga ''zalepite'' na
komentar!
Pozdrav, do čitanja!
Damijan
Нема коментара:
Постави коментар