Kao nastavak priče o gerila marketingu,
mislim da bi se kao dobar primer iz
prakse mogla navesti promo akcija Marketing Workshop–a, Ekonomskog fakuleta u
Beogradu, koji je iskoristio gerila marketing za promociju svog humanitarnog
događaja – Reklamijade.
Marketing
Workshop je decembra 2012. po deseti, jubilarni put organizovao Reklamijadu – svoj najveći projekat
humanitarno – zabavnog karaktera.
Cilj je bio da se ovog puta, između ostalog, poveća
brand-awareness kako organizacije, ali i same manifestacije.
Kao
konsultant tima za odnose s javnošću i promo tima, zajedno sa svojim kolegama
sam dogovorio i napravio nešto drugačiju
promotivnu strategiju, koja je uključila elemente gerila marketinga.
Obzirom
da smo imali ograničen budžet, koji
nam je jedva pokrivao troškove dizajna i štampanja silnih plakata i flajera, a
imajući u vidu i skok cena ovih usluga u odnosu na 2010. i 2011. godinu, morali smo biti dosta kreativniji kako
bi ostvarili zadate ciljeve i kako bismo se razlikovali od silnih promocija
žurki i studentskih putovanja, koji su ovih godina preplavili naš fakultet.
Prvo,
morali smo napraviti facebook page –Reklamijada i sakupiti dovoljan broj ‘’fanova’’, kako bi povećali svest o brendu kod naše ciljne publike –
studenata celog univerziteta, ali i posebne niše – studenata Ekonomskog fakulteta
u Beogradu. Takođe smo izradili poseban i upadljiv logo Reklamijade. Ideja je bila zasnovana na tome da je ovo 10.
Reklamijada i da je dosta studenata već znalo za ovaj događaj. Takođe, na stranici
bi se obajvljivale fotke ‘’work in progress’’, kao i promocija same gerila
marketing akcije.
Drugo
– sam promo tim je osmislio i odgovarajući
slogan za 10. Reklamijadu: ‘’Savršeno servirane reklame’’, koji je bio
praćen retro dizajnom plakata na
kome je domaćica koja na poslužavniku drži old–school televizor. Dovoljno
materijala za savršeno serviranu promo
akciju i naša strategija je dobila osnovu.
Koji smo materijal koristili?
Hm, već dugo u kancelariji je stajao stari EI Niš televizor, kao i kožna fotelja iz ’60.-ih, koji nisu ničemu služili.
Šta
nam još treba? Odštampali smo 1 nalepnicu za staklo, sa motivom logoa i
datumom i satnicom održavanja manifestacije, koja je bila zalepljena na ekran
ovog starog TV-a. U holu fakulteta smo postavili taj TV na sto,stavili stolicu
ispred ‘’brendiranog EI Niš ekrana’’, ukrasili ga miljeom, ko što su ga
ukrašavali naši stari, postavili info-pult pored naše ‘’promo-instalacije’’ i gerila marketing akcija je zavživela!
Da
bi još malo začinili celu akciju, na pijaci smo nabavili i 5 kecelja za naše ‘’promo domaćice’’, koje su sa retro
frizurama i upadljivim crvenim karminom, odevene u keceljice, delile čokoladice
sa brendiranih kartonskih tanjirića.
Sve
je bilo savršeno! Ljudi koji su prolazili holom fakulteta su se osvrtali i
pitali čemu taj televizor i stolica, prilazili info – pultu, sedali ispred TV-a
u onu kožnu stolicu i priča je polako krenula ‘’od usta do usta’’.
Zašto nismo štampali flajere?
Pa zbog
psihologije, ali i zbog za ovu malu organizaciju – visokih troškova štampanja
istih.
Sami znate da kad vam neko uruči flajer da ćete ga u više od 80% slučajeva bez
razmišljanja samo pogledati, zgužvati i baciti prvom prilikom. Ljudi vole kad
dobiju nešto drugačije, nešto što će im u gomili istih promo-materijala
skrenuti pažnju.
Retro domaćice
‘’Domaćice’’ su svima bile simpatične i lepe, tako da u ‘’moru’’ isto odevenih ljudi, ove kulturno i ženstveno obučene promoterke su opet skretale pažnju i izazivale pozitivne reakcije prolaznika.
Svaki prolaznik ih je sigurno primetio, a svaki
treći je stao i informisao se o događaju.
Cela akcija je ispraćena postovima na facebook-u, a pošto su i same bile prezadovoljne svojim retro izgledom, tagovale su se svojevoljno i njihovi prijatelji su mogli da saznaju o Reklamijadi sa naše facebook stranice.
Koji su rezultati?
- Podignut je brand-awareness Marketing Workshop-a,
- Poraslo je interesovanje za Reklamijadu i za članstvo u Marketing Workshop-u.
- Smanjeni su troškovi promocije.
- Od prodaje karata se sakupilo više sredstava za humanitarne svrhe.
Svaka cast! Sve pohvale :)
ОдговориИзбришиHvala! :) Trudila se cela ekipa Marketing Workshop-a. Pozdrav.
ОдговориИзбриши