Stranice

9. 1. 2013.

Kako do savršeno servirane promo akcije? (Primer iz prakse)



Plakat reklamijada
Ovaj primer iz prakse će vam bolje obajsniti kako do savršeno servirane promo akcije uz pomoć velikih ideja gerila marketinga.
Kao nastavak priče o gerila marketingu, mislim da bi se kao  dobar primer iz prakse mogla navesti promo akcija Marketing Workshop–a, Ekonomskog fakuleta u Beogradu, koji je iskoristio gerila marketing za promociju svog humanitarnog događaja – Reklamijade.


Ova ‘’savršeno servirana promo akcija‘’ predstavlja prvi iskorak u kreativni svet gerila marketinga na Ekonomskom fakultetu.
Marketing Workshop je decembra 2012. po deseti, jubilarni put organizovao Reklamijadu – svoj najveći projekat humanitarno – zabavnog karaktera. 
Cilj je bio da se ovog puta, između ostalog, poveća brand-awareness kako organizacije, ali i same manifestacije.

Kao konsultant tima za odnose s javnošću i promo tima, zajedno sa svojim kolegama sam dogovorio i napravio  nešto drugačiju promotivnu strategiju, koja je uključila elemente gerila marketinga.

Obzirom da smo imali ograničen budžet, koji nam je jedva pokrivao troškove dizajna i štampanja silnih plakata i flajera, a imajući u vidu i skok cena ovih usluga u odnosu na 2010. i 2011. godinu, morali smo biti dosta kreativniji kako bi ostvarili zadate ciljeve i kako bismo se razlikovali od silnih promocija žurki i studentskih putovanja, koji su ovih godina preplavili naš fakultet.

Reklamijada Logo
Prvo, morali smo napraviti facebook page –Reklamijada i sakupiti dovoljan broj ‘’fanova’’, kako bi povećali svest o brendu kod naše ciljne publike – studenata celog univerziteta, ali i posebne niše – studenata Ekonomskog fakulteta u Beogradu. Takođe smo izradili poseban i upadljiv logo Reklamijade. Ideja je bila zasnovana na tome da je ovo 10. Reklamijada i da je dosta studenata već znalo za ovaj događaj. Takođe, na stranici bi se obajvljivale fotke ‘’work in progress’’, kao i promocija same gerila marketing akcije.

Plakat Reklamijada
Drugo – sam promo tim je osmislio i odgovarajući slogan za 10. Reklamijadu: ‘’Savršeno servirane reklame’’, koji je bio praćen retro dizajnom plakata na kome je domaćica koja na poslužavniku drži old–school televizor. Dovoljno materijala za savršeno serviranu promo akciju i naša strategija je dobila osnovu.

Koji smo materijal koristili?

Hm, već dugo u kancelariji je stajao stari EI Niš televizor, kao i kožna fotelja iz ’60.-ih, koji nisu ničemu služili.
Šta nam još treba? Odštampali smo 1 nalepnicu za staklo, sa motivom logoa i datumom i satnicom održavanja manifestacije, koja je bila zalepljena na ekran ovog starog TV-a. U holu fakulteta smo postavili taj TV na sto,stavili stolicu ispred ‘’brendiranog EI Niš ekrana’’, ukrasili ga miljeom, ko što su ga ukrašavali naši stari, postavili info-pult pored naše ‘’promo-instalacije’’ i gerila marketing akcija je zavživela!

Štand
Da bi još malo začinili celu akciju, na pijaci smo nabavili i 5 kecelja za naše ‘’promo domaćice’’, koje su sa retro frizurama i upadljivim crvenim karminom, odevene u keceljice, delile čokoladice sa brendiranih kartonskih tanjirića.
Sve je bilo savršeno! Ljudi koji su prolazili holom fakulteta su se osvrtali i pitali čemu taj televizor i stolica, prilazili info – pultu, sedali ispred TV-a u onu kožnu stolicu i priča je polako krenula ‘’od usta do usta’’.


Zašto nismo štampali flajere? 

Pa zbog psihologije, ali i zbog za ovu malu organizaciju – visokih troškova štampanja istih.
Sami znate da kad vam neko uruči flajer da ćete ga u više od 80% slučajeva bez razmišljanja samo pogledati, zgužvati i baciti prvom prilikom. Ljudi vole kad dobiju nešto drugačije, nešto što će im u gomili istih promo-materijala skrenuti pažnju.
Reklamijada Televizor

Retro domaćice

‘’Domaćice’’ su svima bile simpatične i lepe, tako da u ‘’moru’’ isto odevenih ljudi, ove kulturno i ženstveno obučene promoterke su opet skretale pažnju i izazivale pozitivne reakcije prolaznika. 
Svaki prolaznik ih je sigurno primetio, a svaki treći je stao i informisao se o događaju.

Cela akcija je ispraćena postovima na facebook-u, a pošto su i same bile prezadovoljne svojim retro izgledom, tagovale su se  svojevoljno i njihovi prijatelji su mogli da saznaju o Reklamijadi sa naše facebook stranice. 

Koji su rezultati?

  1. Podignut je brand-awareness Marketing Workshop-a, 
  2. Poraslo je interesovanje za Reklamijadu i za članstvo u Marketing Workshop-u. 
  3. Smanjeni su troškovi promocije.
  4. Od prodaje karata se sakupilo više sredstava za humanitarne svrhe.

2 коментара: